maanantai 15. huhtikuuta 2019

Vuositavoitteen eteneminen.

Joulukuun 27 päivä asetin tavoitteet tälle vuodelle. Rahaa oli tuolloin pankissa, käteisenä ja rahastoissa yhteensä 7700e. Asetin tavoitteeksi säästää vuoden aikana 6000 euroa. Vuotta on nyt kulunut 3,5 kuukautta ja varallisuus on noussut 1227e ja on nyt 8927e.

Jos olisin pysynyt tavoitteessa saldon olisi pitänyt olla 9200, eli olen 300e jäljessä. Aika vähän suhteessa siihen miten hirveesti olen tehnyt hankintoja ja maksanut harrastusmaksuja.

Tavoitteesta on jäljellä 4773e. Jaoin summan kahdeksalla jäljellä olevalla kuukaudella ja mun pitäis säästää 597e/kk. Aika paljon, mutta ei mahdotonta. Isoja hankintoja ei kestä tulla kovin montaa.

Ei mua kyllä mitenkään ahista jos en saa sitä kuutta tonnia kasaan. Ensi vuonna vois yrittää pyrkiä johonkin 8Ke:n vuosisäästöön, mut vaikka nyt ei jäis yhtään säästöön loppu vuonna, elämä on ihan hyvin. Ei mulla ole omia säästöjä ollu koko mun elämässä näin paljoa kuin nyt on. Just tänään on jemmassa viiden kuukauden nettopalkka, tilanne on todella hyvä. 

3 kommenttia:

  1. Hienosti sulla on rahaa säästössä, itsellä tavoite on päästä tonniin ja pysyä siinä. Nyt on 840e kasassa. :D

    VastaaPoista
  2. Tonni on hyvä tavoite. Mulla on se onni että ei ole velkaa. Saatiin 6 vuotta sitten myytyä meidän talo ja sillä saatiin mun nimissä olevat ulosotot maksettua. Sitten olen visusti pysynyt erossa kaikesta missä voi velkaantua. :)

    VastaaPoista
  3. Hyvä kuulla, että ei ahdista! Jotain menee siinä vaiheessa väärin, kun säästäminen alkaa stressata liikaa.

    VastaaPoista

Taloustilanne vuoden 2021 päätyessä

  Vuoden 2021 päättyessä rahatilanne on tämä: Nordnet: 18786e (osakkeet 15475, rahastot 932 ja tilillä 2380) Pankki 2119e Käteinen 220e  Yht...