keskiviikko 9. tammikuuta 2019

Jos ei keskity tekee virheitä.

Mulla on ollut ainakin 20 vuotta se periaate, että jos asian voi ostaa käytettynä ostan käytettynä. Tänään ostin vahingossa uuden ja heti tilaamisen jälkeen tajusin että onkohan niitä Torissa ja perskule olihan niitä, postikuluineenkin kolmanneksella uuden hinnasta. Ahistus.

Olen pari vuotta haaveillut moposta. Mulla ei ole ajokorttia ja ajan pyörällä kaikki kulkemiseni.  Pitemmillä matkoilla olisi kiva kun olisi kulkuneuvo jolla pääsisi nopeammin. Harrastuspaikkaan on matkaa yli 12km ja pyörällä matkaan menee alkukaudesta 45 minuuttia ja loppukesästä vähän vähemmän. Mopolla matkan taittaisi 20 minuuttiin ja etenkin työpäivinä on ihan ratkaisevaa meneekö edestakaiseen kulkemiseen 40 vai 90 minuuttia.

Olen siis ostamassa itelleni 50cc Vespa Sprintin, mutta se ei ole se vahinko josta puhuin vaan ihan harkittu virhe :) Mopon ostan tietenkin käytettynä. Virhe tapahtui siinä vaiheessa kun etsin ja löysin Autokoulun mopo- ja mopoautokirjan. Hetken mielijohteesta painoin tilausnapulaa ja maksoin kirjan. Ja välittömästi maksamisen jälkeen tajusin että en ollut katsonut ensin torista.

Olin liian innoissani. Tunnetiloissa tekee virheitä. Kai tämän kestää, isompiakin oppirahoja on tullut maksettua. 

2 kommenttia:

  1. No... kerrankos sitä sattuu. Ei tuo nyt vielä niin paha ollut. Meille on ostettu niin paljon käytettyä torista, että nyt viimein olen päättänyt, että ehkä seuraava sohva olisi sitten ihan huonekalukaupasta... =) No saa nähdä. Itse en kykene tori-kaupankäyntiin. Mulle on jotenkin kauhea kynnys soittaa vieraille ihmisille ja sopia jotain tapaamisia tai etsiä vieraita paikkoja. Olen kai sen verran sosiaalisesti rajoittunut! Onneksi meillä mies kehtaa soitella. Siis mikäli se nyt on mikään onni.
    Tuo tuollainen vespa… onko se sellainen millä voi ihan talvellakin lumien aikaan ajella, vai lähinnä lumettomana aikana? Joo en tiedä mitään mopedeista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä lähennyn yleensä toriasioissa ihmisiä sähköpostilla. Toki sitten soitellaankin jos homma etenee. Aika harvoin olen viimeaikoina mitään torista ostanut. mUt ny olen taas katellut

      Vespa on kesäkulkuneuvo Toki siihen varmaan löytyisi nastarenkaat, mutta ei se ole hyvä lumessa kun on pienet pyörät.

      Eli kesää varten sen ostan, oletettu ajoaika huhtikuusta marraskuulle.

      Poista

Taloustilanne vuoden 2021 päätyessä

  Vuoden 2021 päättyessä rahatilanne on tämä: Nordnet: 18786e (osakkeet 15475, rahastot 932 ja tilillä 2380) Pankki 2119e Käteinen 220e  Yht...